Fontaliza: що не так з фірмовими рухами?

Рік тому Fontaliza почали змінювати вектор творчості. Перша ластівка з нового альбому – “Повільний рок-н-рол”. Меланхолійна балада зі значно «полегшеним» звучанням. Але воно лишилось «фірмовим фонталізівським» та впізнаваним.

Рухаємось далі, трек, однойменний з альбомом – “Фірмові рухи”. Тут хлопці пустились в регі. Сміливий експеримент, до цього тяжко було уявити Fontaliza у цьому стилі.

Далі вони випускають провокативний кліп “Тварина”, де протестують проти засилля сексуалізованих образів у сучасній поп-культурі. І нарешті реггі альбом і жива презентація, що мала відбутись 12 жовтня в Bel Etage, але її перенесли на квітневу дату в MonteRay Live Stage. За цей час гурт відзняв ще один іронічний кліп про відносини з лялькою замість живої людини.

Що ж, від ліричного вступу перейдемо до самого концерту. На розігріві виступили Marineris. Це гурт, в якого на рахунку поки що один презентований сингл. І невміння презентувати себе на сцені. Якщо це можна списати на молодість і зеленість, то фрази у стилі «а зараз ми зіграємо трек найкращої в світі групи, тобто наш трек» викликають відразу і бажання забути назву гурту, ніколи не повертаючись до цього. Дійсно, дивно виглядають музиканти, граючи свій якщо не перший, то один з перших концертів, і вже з претензіями на «ми тут кращі за всіх». Не та ніша, не той жанр і не та, власне, музика для подібних заяв. Щодо музики, це україномовний поп-рок з текстами на романтичну тематику з натяками на гітарну інді-музику. Сподіваємось, Marineris знайдуть свій образ і шлях.

Fontaliza. На момент виступу головного гурту в залі було ненабагато більше людей, ніж під час розігріву (тобто навіть на фоні не настільки уже й великого залу MonteRay був мізер людей). І з «неабиякої» активності публіки можна зробити висновок, що значна частина прийшла сюди по плюсах. Бо якщо спочатку інертність можна було виправдати посилом, який ішов від самих музикантів (про це далі), то під кінець це вже не годиться за виправдання.

Музиканти почали з бойовиків нового альбому – “Тварина”, “Амазонка”, “4.20”, текст якої – уривки газетних заголовків. І звісно ж, “Фірмові рухи”. Передбачувано, що Паша Холошев закликав усіх «дістати свої фірмові рухи і показати їх на танцполі». Проте щось явно пішло не так. Сказати-то сказано, проте віддача наближалася до нуля. Ніби вокаліст говорить в пустоту. Тому недивно, що впродовж майже всього виступу від музикантів віяло тривогою і якоюсь невизначеністю. Не можна сказати точно, можливо поверх наклались проблеми з організацією і не дали викластись наповну на сцені. Все ж, прикро дивитись на невдалий виступ гурту, якщо відомо, що подібні сцени він розносив не раз в куражі. Навіть фірмові жарти Холошева видавались притягнутими за вуха і ніяк не справлялись з метою розрядити обстанвку. Хоч, можливо, в заповненому залі вони б заходили.

Паша – викладач в Rock School і вчить бажаючих грі на гітарі. Це має свій результат. Один з учнів і зіграв замість нього “Under the Floor”. Чи не наймиліший момент за весь концерт.

Під кінець все більш-менш вирівнялось, і хлопці знов добротно навалювали старих пісень, повертаючись до класики звучання. І по частині гурту все було добре. А публіка як була інертна, такою ж і лишилась. Показовий момент, коли медіатор летів у людей, а за ним ніхто навіть не кинувся. Зазвичай такі речі розхоплюють на льоту. Але тут щось пішло не так.

А от що саме в загальному фоні – загадка. Недостатньо реклами концерту? Міграція аудиторії у зв‘язку з «опопсінням» гурту? Банальне невезіння? Проблеми з організацією?

Бажаємо гурту перегорнути цю темну сторінку і рухатись далі. Бо Fontaliza з тих гуртів, що вміють горіти і згорати повністю на сцені.

Фото: Аліна Лозинська