Holy Death Over Kyiv V: головна black metal подія весни – Daily Metal

Holy Death Over Kyiv V: головна black metal подія весни

Нарешті всі прокинулись після зимової сплячки, розтанули останні снігові замети під вже теплим весняним сонцем, та розмалювали в яскраво зелені кольори навколишні парки, сквери та ліси свіжі бруньки. Це неймовірна пора, котра викликає сильні емоційні переживання в кожної людини. Саме в цей момент всі бажаючі мали змогу зануритись в глибоку атмосферу black metal, відвідавши 21 квітня столичний клуб Monteray, в якому проходив вже п’ятий по рахунку одноденний фестиваль важкої музики Holy Death Over Kyiv.

Не зовсім приємною несподіванкою стало перенесення початку фестивалю на дві години раніше, ніж було анонсовано в афіші. Дехто вже мав інші плани на першу половину дня, а дехто взагалі не слідкував за стрічкою фейсбуку і дізнався про це вже на місці, звісно запізнившись. Таким чином частина відвідувачів пропустила виступ перших двох команд, Grave Circles та Burshtyn.

Grave Circles, за словами нашого фотографа-журналіста, виступили впевнено і без зайвого пафосу. Це був стандартний виступ молодого гурту на блек-метал фесті: вони показали високкий рівень матеріалу і виконання, але не можна сказати, що шоу було вражаючим, скоріше просто хорошим.

Burshtyn виступали справді рано, як для групи з таким бекграундом. Можна з впевненістю скзати, що величезна кількість людей прийшла подивитись на них на рівні з Кродою. Це був виступ у дусі легенд сцени: часом лякаючий, рішучий, в міру пафосний, розважливий і при тому з долею гумору.

Третіми підкорювати сцену вийшли Pestilentia. Музиканти виступали одягненими в чорні балахони, що не рідкість серед гуртів даного напрямку, та виконували музику, близьку до occult black metal. Не зважаючи на те, що в команді всього три учасника, звук був дуже брудним та нерозбірливим. В гітарних рифах майже не читались ноти, та і сам тембр звучання був не дуже якісним. Колективу ще є багато над чим працювати і куди рости, чого їм і бажаємо.

Натомість Bergrizen не залишили жодного сумніву, що black metal сцена в Україні не просто є, а нею можна щиро пишатися. Неймовірноатмосферна, щира, наповнена емоціями від початку і до самого кінця – такими епітетами можна охарактеризувати музику Bergrizen. Відчувається, що автор вклав свою душу в творчість на сто відсотків. Техніка «schrei» у виконанні вокаліста та засновника проекту, Myrd’raal, пронизує холодом та відчаєм все тіло, від якого просто мурахи по шкірі, та змушує відчути його переживання та емоційний стан, фактично опинитися в ньому. Такий якісний матеріал в даному музичному напрямку зустрічається не так вже й часто. Живий виступ був на професійному рівні, повністю передаючи всю атмосферу Bergrizen.

Закріпив успіх попереднього колективу гурт Kroda, який вже встиг прославити український black metal не тільки на Батьківщині, а й за її межами. Почали свій виступ з відомих композицій “Heil Ragnarok” та “Чорні Хребти Карпат”, потім презентували пісні з нового повноформатного альбому “Selbstwelt”, офіційна презентація якого відбулась лише кілька тижнів тому. Новий матеріал змістився в порівнянні з попереднім від pagan metal в сторону atmospheric melodic black metal, ставши більш холодним та загартованим. Трохи замало було клавішних в загальному міксі, через що просіла атмосферність, та це лише невелика ложка дьогтю в величезній бочці меду.

Хедлайнерами вечора були гості з Греції, гурт Acherontas, що працюють в напрямку occult black metal. Якщо оцінювати візуальну картинку, то виглядають музиканти на сцені круто, відчувається досвід та професіоналізм. Те ж саме стосується і якості звуку, виконання та володіння інструментами. Але сам матеріал не вразив в музичному плані, певна енергетика була присутня, та на фоні попередніх двох виступів заслабка. Що ж, це стало ще одним доказом потужності українського black metal та приводом пишатись.

Репортаж: Strike (Володимир Семененко)

Фото: Соловей Анна