Нейромонах Феофан творив «нєістовство» на концерті у Києві

Нещодавно до стольного граду Києва в клуб Sentrum завітав Нейромонах Феофан з презентацією свого нового альбому «Плясать. Петь». Приїхав він не сам, а з народними співами, танцями, драм-енд-бейсом, слемом, ручним ведмедем Косолапим і ді-джеєм Никодимом. Як створили в клубі ураган, на якому інструменті грав ведмідь, і чим закінчився концерт – читайте далі.

Концерт розпочався близько 22 години виходом на сцену ведмедя Косолапого, який розігрівав людей, вдаючи з себе ді-джея (чого тільки варті величезні кумедні навушники і його фірмова хореографія!). У натовпі також були помічені особливо прихильні до Феофана фанати в схожих на його сценічний костюм рясах. Потім з’явився сам Феофан і після загадки «От влітку в лісі тепло, а зимою?» розпочав свій виступ піснею “Холодно в лесу”.

Виступи Нейромонаха Феофана – це завжди шоу. Комічне, стьобне, зі стереотипним колоритом Русі (ведмеді, балалайки, традиційний одяг, показна релігійність, за якою тільки і стоїть бажання «потанцювати» та порозважатись). Вимова вокалістів сповнена слов’янськими архаїзмами та типовою «церковною говіркою». Це театральне дійство дещо наївне і нагадує атмосферу Нового року у дитячих садках завдяки комічним персонажам, наївним фразам та безпосередньому спілкуванню в стилі «а давайте спляшем хоровод! Я не слышу вас!».

Проте унікальне поєднання цього народного колориту зі вченим «монахом-затворником», балалайкою і потужним drum’n’bass швидко завоювало популярність як у простої публіки, так і у строгих музичних критиків. Хтось, звісно, у цьому дійстві вбачає звеличення Древньої Русі. Проте швидше тут йдеться про типові прийоми самоіронії постмодерну та ігри з контекстами і з самими слухачами (як от сарказм над монахом, який не може втриматися, щоб не «погрішити», піддавшись мирським забавам). Можливо, людям набридли всі ці «духовні скрепи», і тому вони викликають насмішку? Чи слухачам просто подобається активна рухома музика з веселими текстами? Кожен вирішує сам, що йому шукати у такій музиці. Її багатоплановість і підштовхнула до такого вибухового росту популярності проекту.

Майже протягом всього концерту центр зали був сповнений лютим мошпітом, який не завжди побачиш навіть на виступах найекстримальніших гуртів! Здавалося, що на концерт прийшли послемитися особливо досвідчені фанати не тільки драм-н-бейс тусовки, а й чимало металістів.  Під таку драйвову музику потрібно танцювати, кричати і сміятися, бо, власне, на це й націлена музика Феофана. Під композицію “Ураган” Феофан розгулював натовп по колу і утворював торнадо. В центрі феофанівського урагану було найгарячіше.

До речі, ведмідь у Феофана виявився вченим, він розважав слухачів своїм співом, танцями та грою на шишці. Цього вечора лунали як треки з нового альбому, так і старі улюблені пісні. Під кінець музикантам не сподобалося наше київське поле, довелося притоптувати під трек “Надо поле притоптать”. Після цього гурт ще не раз викликали на біс, і з жартами «нам завтра никуда не надо, можем играть хоть до утра» вони тішили публіку все новими і новими виходами на сцену, завдяки чому концерт затягнувся далеко за північ.

Сам Феофан так прокоментував концерт в Києві: «Спасибо, Киев! Это было неистовство высочайшего масштаба! Учудили так учудили! Изба ходуном пошла с самого начала и до сих пор, поговаривают, где-то ходит!»

Текст: Марія Рідкоус

Фото з офіційного ресурсу виконавця