Полинове Поле – On The Edge Of The Abyss

Практично повторивши долю героїв власної пісні, що «одинокими квітами мороку проростали в сяйві з попелу», гурт Полинове Поле, котрий, здавалось би, припинив навіки своє існування ще сім років тому, несподівано повстає «з попелу» навесні цього року, а вже наприкінці листопада презентує свіжий ЕР під назвою ‘On The Edge Of The Abyss’.

Насамперед, варто відзначити, що хоча новий реліз гурту і був записаний в оновленому складі, але враховуючи, що дві основні персони, котрі власне і є рушійною силою гурту (лідер колективу Андрій Кіндратович та солістка Маріанна Лаба) залишились на своїх місцях – це на 100% саме те Полинове Поле, що і сім років тому.

Так, до речі, маленька, але важлива ремарка: якщо на слові «солістка» вас пересмикнуло від моєї «музичної неграмотності», то змушений вас заспокоїти – дане слово вжито абсолютно правильно та свідомо, адже на відміну від тих випадків, коли «солісткою» (чи солістом) називають звичайних рок-співачок (співаків), Маріанна Лаба є справжньою солісткою Львівської філармонії. А взагалі, відверто кажучи, вокал Маріанни Лаби – це один з ключових факторів, що вигідно відрізняє Полинове Поле від колег по готично-думовому цеху (і не лише вітчизняному).

Повернемося до «на 100% саме того Полинового Поля»; мова йшла про загальну музичну концепцію, а не про те, що абсолютно нічого не змінилось. Так, наприклад, кожен прихильник гурту міг побачити зміни, поглянувши на одну лише назву свіжого ЕР, названого на честь однойменної англомовної композиції, чого раніше ніколи не було. Одразу варто сказати, що даний експеримент (якщо це можна вважати експериментом) з англомовною лірикою є однозначно вдалим, і в цьому немає жодної несподіванки, адже, зазвичай, у таких ситуаціях «каменем спотикання» виступає явний акцент вокаліста (ки), а враховуючи той факт, що Маріанна Лаба окрім великих вмінь у музиці має не менші у лінгвістиці (володіє 7-ма мовами) – то іншого результату не варто було і очікувати.

‘On The Edge Of The Abyss’ –  це чотири абсолютно нові композиції та заново аранжований кавер на самих себе. ‘On The Edge Of The Abyss’ – це середньотемповий gothic/doom з елементами death’у, відчутною долею клавішних пасажів, вокальним дуетом «красуня та чудовисько» та містичною лірикою з релігійним підтекстом. ‘On The Edge Of The Abyss’ – це звитий з мінору, суму та печалі художній твір, що вийшов з-під пера «темних» романтиків.

Даний твір оздоблений відповідно – монохромна візуальна складова ідеально відповідає внутрішньому змісту. Атмосфера сірої безвиході відчувається вже на перших звуках композиції “Сивий Ангел”, котрій випала честь відкривати ЕР. Поступово та неквапливо, як це і має личити справжньому doom’у, “Сивий Ангел” набирає темп, аби ближче до свого завершення продемонструвати нам ще один експеримент від гурту Полинове Поле – обережно вплетені елементи progressiv’у.

На зміну “Сивому Ангелу” приходять “Каїнові Діти”, де атмосфера безвиході лише підсилюється та з сірої перетворюється на чорну. Мелодекламації (одна на самому початку, інша – ближче до фіналу) та виразне гітарне соло, що передує одній з них – ось чим в першу чергу запам’ятовуються “Каїнові Діти”.

Спокійний та гарний клавішний інструментал “Вогні в Тумані”, хоча й просякнутий загальним емоційним настроєм відчаю, все ж швидше справляє заспокійливий ефект.

“Нічні Птахи”, котрі, власне, і є вищезгаданим кавером, у порівнянні з оригіналом мають більш насичене та щільне аранжування.

Завершує ЕР однойменна до його назви “On The Edge Of The Abyss”. І знову темп поступове набирає оберти. Перемежовуючись спокійними клавішно-акустичними моментами, загальний темп є найбільш жвавим поміж усього матеріалу, представленого на міні-платівці. Особливістю ж лірики, окрім очевидної англомовності, є її посил – ніколи не здаватися, а встати та боротися, як би важко це не було. Такий-от несподіваний фінал готичного до останньої ноти твору.