Burden of Life – The Makeshift Conqueror

Як перевзутися з MDM у prog metal або рецензія на альбом ‘The Makeshift Conqueror’ від Burden of Life.

Гурт Burden of Life розпочав своє існування у (не)далекому 2004 році у Німеччині. На початку музичної кар’єри гурт орієнтувався на melodic death metal, втім з кожним новим альбомом звучання гурту отримує очевидний вплив з інших жанрів рок та метал музики, а MDM відходить на другий та навіть третій план. У результаті історія гурту частково нагадує історію розвитку progressive metal як жанру.  Однак, я в жодному разі не вважаю це поганим.

Burden of Life – The Makeshift Conqueror

Четвертий студійний альбом отримав назву ‘The Makeshift Conqueror’, побачив світ у березні 2020 року та складається з 9-ти композицій загальною тривалістю у майже годину. За басові партії та бек-вокал відповідав Karl-Arnold Bodarwé, барабани та перкусія – Matthias Babl, гітара – Michael Schafberger, гітара та вокал – Christian Kötterl. На альбомі присутній також хор, клавішні інструменти та навіть флейта.

Розпочати розмову безпосередньо про контент альбому, на мою думку, варто з жанрів, які значно вплинули на звучання пісень та на музичні інструменти, які використовувалися при записі. Як і у більшості prog metal гуртів, тут їх багато, але загалом відчувається тяжіння до мелодики, power metal та сучасного року. Ближче до Mastodon та Symphony X, ніж, скажімо, до Gojira та Meshuggah.

Відкриває альбом пісня “The Makeshift Conqueror, Pt. I” (спойлер: частина друга закриває альбом). Пісня коротка – у порівнянні з іншими треками на альбомі – та одна з найспокійніших. Основний акцент на акустичній гітарі та м’якому вокалі викликає змішанні почуття та повне нерозуміння, як ці ж хлопці на початку виступали за MDM.

Ситуація змінюється вже з наступного треку. Він починається з яскравого мело-дез соло та гроулу, який, втім, перетікає у хоровий спів на фоні. У наступному треці – “Goddess Of The River” – гурт продовжив свої експерименти з жанрами, у цьому випадку активно заграючи з power та symphonic metal, але все ще із значною кількістю гроулу.

Зменшення «агресивності» звучання продовжилося і на “Anthem of the Unbeloved” доволі дивним змішуванням джазу/блюзу прямо посеред пісні. Музичні стрибки з боку в бік помітні і на наступних треках. Тепер в сторону швидкості та тяжкості, втім не без періодичних вставок спокійної акустичної гітари. Так продовжується до “Trust My Own Heart” – здебільшого мелодичної балади, з піаніно та жіночим вокалом у виконанні Luisa Funkenstein. Певним чином нагадує роботи проекту Kiske/Somerville.

Ну і на останній пісні альбому ‘The Makeshift Conqueror’, Burden of Life, здається, вирішили поєднати все, що було до цього. Тут тобі і гроул, і чистий вокал, і хоровий супровід; і акустичні партії, і важкі рифи електрогітари; і галопуючий, і повільний темп.

Загалом вийшов цілком непоганий альбом. Але, на мій смак, постійна та радикальна зміна звучання не завжди органічно змішувалися із загальним мотивом пісень.

Кліпи

На три пісні з альбому – “Geistesblitz”, “Trust My Own Heart” та “Goddess Of The River” – було випущено музичні кліпи.

‘The Makeshift Conqueror’ вийшов 13-го березня на Noizgate Records.
Читайте також про альбом Zeichen від Varg.